
Hyvä hallintotapa Euromasterilla
Toimiminen hyvän hallintotavan mukaisesti on olennainen osa vastuullisuutta
Organisaatio
Euromaster-konsernissa vastuullisuustyötä johtaa johtoryhmä, jonka jäsenistä kaksi vastaa erityisesti ympäristöön ja henkilöstöön liittyvistä vastuullisuusasioista. He valvovat suunnitelmien toteutumista ja täytäntöönpanoon tarvittavien resurssien riittävyyttä.
Vastuullisuuden käytännön toteutuksesta vastaavat Euromasterilla Suomessa ja kaikissa muissakin maissa eri osa-alueiden työryhmät

- Vastuullisuustyöryhmä koordinoi paikallisia aloitteita ja raportointia
- Työturvallisuustyöryhmä vastaa turvallisuusasioista ja työprosesseista
- HR-työryhmä toteuttaa reilua ja tasa-arvoista henkilöstöpolitiikkaa
- Eettinen komitea valvoo eettisten sääntöjen noudattamista ja tutkii kaikki esille tuodut epäkohdat
Työryhmät tekevät tiivistä yhteistyötä, mikä mahdollistaa vastuullisuustoimien jatkuvan kehittämisen ja tavoitteiden seurannan.
Asiakastyytyväisyys
Sitoudumme ottamaan huomioon asiakkailta tulevan palautteen ja kehitämme sen perusteella johdonmukaisesti toimintaamme ja palveluitammme:

- Net Promoter Score (NPS), jonka kautta sekä kuluttaja- että yritysasiakkaillamme on mahdollisuus antaa meille palautetta
- Google-arviot, joita seuraamme ja jatkokäsittelemme päivittäin
Sertifikaatit
Rengas- ja autohuoltopalvelumme on auditoitu ja toimii ISO:9001-laatujärjestelmän mukaisesti.
Myös pinnoittamomme on ISO:9001- ja ISO:14001-sertifioitu, ja sillä on myös Traficomin myöntämä E109-hyväksyntä. Recamic auditoi vuosittain pinnoittamon tuotantoprosessit.
Tietoturva ja asiakastietojen käsittely
Euromasterin henkilöstön tulee osallistua tietoturvakoulutukseen, joka toteutetaan sähköisellä eLearning-koulutusalustalla. Yritys on myös sitoutunut käsittelemään asiakastietoja sääntöjenmukaisesti (GDPR).
Korruptio ja vaikutusvallan väärinkäyttö
Euromasterin Eettisissä säännöissä kirjataan periaatteet, joiden mukaan konsernilla on nollatoleranssi kaikelle korruptiolle ja kaikille vaikutusvallan väärinkäytön muodoille. Henkilöstön tulee myös osallistua aihepiirin koulutukseen.
Lainsäädännön ja säädösten noudattaminen
Varmistamme, että koko organisaation toiminta on lain mukaista ja noudattaa voimassa olevia lakeja ja määräyksiä.
Sidosryhmien huomioiminen
Otamme huomioon yrityksen sidosryhmien edut ja tarpeet: omistajat, työntekijät, asiakkaat, tavarantoimittajat sekä muut sidosryhmät.